Szerepjátékok - Válogass kedvedre! | |
| | Harcrendszer | |
| | Szerző | Üzenet |
---|
Kalandmester Admin
Hozzászólások száma : 629 Join date : 2012. Sep. 23.
| Tárgy: Harcrendszer Csüt. Okt. 11, 2012 6:15 am | |
| Ezt a rendszert fogjátok használni mind a vívás, mind a harcművészet órákon, sőt akkor is, ha összeverekedtek az udvaron (ami egyébként szigorúan tilos, vagyis alig várom, hogy sor kerüljön rá.)
A rendszer roppant egyszerű. Nem az asztali szerepjátékok komplikált rendszereiből csemegézünk, hanem azok mintájára egy sajátot alkotunk, amelyben igazán nem kell sokat számolni, és amely le van egyszerűsítve épp eléggé ahhoz, hogy ne rontsa el a fórumos játékélményt.
Szóval: Ha két fél feláll adott szituációban, hogy ők most megküzdenek egymással, akkor a teendő a következő. Hasonlítsd össze a két karakterlapot! Az kezdi a támadást, akinek Erejének és Ügyességének ÖSSZEGE nagyobb. Ha egyenlő, akkor dobás dönt: az kezd, aki nagyobbat dobott.
A támadást pedig úgy kezdi, hogy kijelenti, hogy támad. Ekkor dob egy próbát az Ügyességére. Az ellenfélnek van esélye védekezni, vagyis ő is dob egy próbát az Ügyességre. Egyszerű, nem igaz?
De! A támadás értékelése már egy cseppet bonyolultabb. A támadás akkor sikeres, ha az ügyesség-próba megvan. Ha ellenféllel harcolsz, a szint minden esetben: 0! Tök mindegy, hogy a társaddal, egy civillel, vagy a kiképződdel próbálsz megverekedni. A támadás sikertelen, ha a dobás értéke nagyobb, mint az ügyesség értéke. Sikeres dobás esetén gyorsan gyógyuló sérülést okoztál, amely a Biotrin világában nem számít. 1-es dobás esetén (amikor a kocka mutatja ezt az értéket), okoztál komoly sérülést, mely 1 körre lebénítja az ellenfeledet, ergo nem tud visszatámadni. Ha 12-est dobsz, akkor valószínűleg elestél.
A védekezés: Csak akkor lép érvénybe, ha az ellenfél támadása sikeres volt - kivéve két extrém esetet, de erről lentebb. Ha megdobtad az ügyesség-próbádat, akkor sikeresen kivédted a támadást, vagy, az ellenfél 1-es dobása esetén könnyű sérülésre csökkentetted a bénító sérülést. Ha nem sikerült kivédened, akkor megsérülsz. Ha 1-est dobtál, az nem védekező, hanem támadó értéknek felel meg, hiszen a védekezéssel egy időben vissza is támadtál. Az ellenfélnek védekeznie kell, és ezzel a kör le is zárult. Ha 12-est dobtál, akkor egy könnyű sérülésből is egy körre való bénulás lép életbe.
Mi az az 1 kör? Ez tíz másodpercet jelent a harcban, hiszen tegyük fel, hogy 10 másodpercenként 2 támadás, 2 védekezés fordulhat elő, amire érdemes dobni is. Minden körben támad mindkét fél, és védekezik mindkét fél.
Na de mi történik, ha mindkét fél olyan ügyes, hogy nem is tudnák elrontani a dobást? Kiképzők közti harcban, sőt, elárulom: végzett katonák közti harcban is előfordulhat ilyesmi. Ekkor megvárjuk, míg valaki 12-est dob, és az bukta a harcot, hiszen az az érték, bármilyen legyen is az ügyességed, mindenképp rontásnak számít.
Nem úgy volt, hogy a lefejezés számít halálosnak? Dehogynem. Csakhogy a kiképzésen sisakot viselsz, ha vívásórán vagy. A kard akkor csattan a sisakon, ha te, mint támadó, 1-est dobtál, az ellenfeled pedig 11-est vagy 12-est, ha az ügyessége nem magasabb 10-nél. Ha az ellenfél ügyessége 10-nél magasabb, akkor csak a 12-es dobással tudja elrontani a dolgot.
Számolgathatnánk a különbségeket, meg az effekteket, meg mindent, de ugye ti sem akarjátok bonyolítani a rendszert? Vagy máris túl bonyolult? | |
| | | Kalandmester Admin
Hozzászólások száma : 629 Join date : 2012. Sep. 23.
| Tárgy: Re: Harcrendszer Hétf. Jan. 07, 2013 2:44 am | |
| Harcrendszer - 0.2-es verzió
(Hiszen egy kicsit eltérünk a fórumon már előzőleg megjelent Harcrendszer topictól, de nem hisszük, hogy ez lenne a tökéletes...)
1. Dobókocka - mire jó? A fórumon található dobókockát gyorsan meg kell tanulnod használni, hiszen jellemzően minden órán igénybe vesszük, de előfordulhat páros játékokban is. Négy tulajdonságra négy különböző dobókocka létezik, ezek az Erő, Érzékelés, Ügyesség, Akaraterő. A teendő pedig nem más, mint a karakterlapodon lévő pontszám ALÁ dobni a dobókockával. Ha sikerült, akkor az általad megálmodott művelet is összejött. Ha nem sikerült, akkor értelemszerűen rossz az eredmény. Extrém esetek: ha 1-est dobtál, az mindenhol, bármilyen körülmények között nagyon jó dobást eredményez, kifejezetten ügyesen megoldottad, dícséretet érdemelsz érte. Van egy-két kiképző, aki még ezt meg is adja. Ha 12-est dobtál, az viszont a kritikus rontás, minden esetben. Az akadálypályákon például nagyot estél... persze, ha a tulajdonságod értéke 12 fölött van, akkor nem arccal, hanem kézzel tompítottad az esést.
2. Szintek A játékban több felé találkozol szintekkel is. Az ugyebár tiszta, hogy akkor sikeres egy dobás, ha a tulajdonság-értéke alatt dobtál. Bizonyos próbáknál viszont, például az akadálypályákon, vagy büntetéseknél, vagy ha a kiképződ azt mondja, meg van adva a dobás szintje is. Ez lehet pluszos, nullás vagy mínuszos. A teendőd nem más, mint a próba szintjét hozzáadni a tulajdonságod értékéhez, majd a dobókockát kivonni belőle. Képletszerűen: TULAJDONSÁG ÉRTÉKE + SZINT - DOBÁS ÉRTÉKE. Ha a kapott eredmény pozitív, akkor minden rendben. Ha negatív, akkor egyértelműen nem sikerült. Ha 0, akkor pedig határeset, bizonyos próbáknál elfogadjuk, másoknál nem. Akadálypályán jellemzően nem, akaraterő-próbánál viszont általában csak kicsit harapunk érte.
3. Harcrendszer: a) Vívás Vívni a legegyszerűbb. Ha kard van a kezedben, akkor csak az Ügyességed értékét kell figyelembe venned - kivéve a kezdésnél. Nem is számolunk szinteket, minden esetben 0-ás érték, vagyis a tulajdonságod alapértékére dobsz. A támadást az kezdi, akinek az Erejének és Ügyességének összege magasabb. A támadást egy Ügyesség-dobással kezded. Ha ez sikerült, akkor sikerült a támadás, nagyjából az, amit elterveztél. Tökéletes lendítést csak akkor hajtottál végre, ha 1-est dobtál. A védekezés ugyanígy működik: dobnod kell az ügyességre. Ha az ellenfeled 1-est dobott, akkor viszont életbe lép egy kis "szint" is, hiszen ekkor -3-as szinten dobod a védekezést. Ha valaki, akár támadásban, akár védésben 12-est dob, valószínűleg elrántotta a kard lendülete. A fejlevágás, avagy a kritikus támadás: akkor sikerült tökéletesen támadnod, ha -10es szintet dobtál. Ekkor vagy csattan a kardod az ellenfél sisakján, vagy ha már a fronton vagy, le is fejezted. Már akkor, ha nem védi ki. Védeni ezt -5-ös szinten lehet. Szóval, amíg az ügyességed 10-es vagy az alatti értéken áll, kritikus támadást nem tudsz végrehajtani, kivéve akkor, ha 1-est dobsz. Ha ketten-hárman vannak ellened, akkor minden védésre, és minden támadásra dobnod kell, hogy sikerült-e. Egy körben mindkét fél támad, és mindkét fél védekezik. Ez nagyjából 10 másodpercet jelent a harcban, ennyi idő telik el. Tegyük fel, hogy a harcban tíz másodpercenként van két értékelhető védekezés, és két értékelhető támadás.
b) Fegyvertelen harc, avagy Harcművészet A kezdő támadást itt is az viszi be, akinek az Ereje és Ügyességének összege nagyobb. A Vívástól a következőkben különbözik: - Ahhoz, hogy kiderüljön, milyen volt a támadás, dobnod kell nem csak az Ügyességre, de az Erőre is. - Az Erő-re való dobás adja meg, hogy az adott támadást milyen erővel hajtottad végre. - A nagyon jól sikerült - tehát -10-es szinten elért - támadás itt nem fejlevágást, hanem csonttörést eredményez. Ehhez az Erő-nek is -10-es szinten kell lennie. Minden másban a fenti, Vívásra vonatkozó szabályok itt is érvényesek.
c) Lövészet A kezdő támadást a lövészetben az viszi be, akinek Ügyessége és Érzékelése nagyobb. A következőképpen működik: - Ha leadsz egy lövést, akkor az Érzékeléssel méred be a célt, és az Ügyességgel fogsz lőni. - A támadás akkor sikeres, ha mindkét dobás sikerült. - Ha mindkét dobás 1-es, az számít kritikus sikernek, vagy az az eset, amikor mindkét dobás sikerült -10-es szinten. - Ha az Érzékelés 12-es, akkor nagyon rosszul céloztál. - Ha az Ügyesség 12-es, akkor vagy elejteted a pisztolyt, vagy a lábadba lőttél. Választhatsz. - A kritikus siker ez esetben fejlövést eredményez. Avagy, az ellenfél fejét eltaláltad, és 10-15 percre lebénítottad. - A védekezés szabályai itt már szinthez kötöttek. Csak akkor sikerült kikerülnöd a golyót, ha az ellenfél NEM ért el KRITIKUS sikert, és Ügyességnél -5-ös, Érzékelésnél -3-as szintet ütöttél meg. - Ha az ellenfél KRITIKUS sikert ÉRT EL, akkor kivédeni csak akkor tudod, ha az Ügyességed -10-es, Érzékelésed -6-os szintjét elérted. Minden másban a Vívásban is megadott szabályok érvényesek. | |
| | | | Harcrendszer | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |